Austrija. I dalis

Birželio mėnesį pabaigiau bioinžinerijos studijas Vilniaus Gedimino technikos universitete. Kadangi paskutinerius studijų metus nenorėjau sukt sau per daug galvos apie tai ką reikės veikti po studijų, gavusi pasiūlymą atlikti praktiką Austrijoje po studijų, pasinaudojant Erasmus+ programa, be didelių galvojimų iš karto sutikau.

Taigi jau antras mėnuo, kai laiką leidžiu Austrijoje, apsupta ežerų ir alpių, tačiau tik dabar nusprendžiau pasidalinti savo nuotykiais ir įspūdžiais būnant čia.
Taigi viskas prasidėjo birželio 28 dieną, kai kartu su drauge Monika septintą valandą ryto susitikome Vilniaus oro uoste. Jau pirmomis kelionės valandomis, dar neįsėdus į lėktuvą, susidūrėme su nuotykiais. Mano lagaminas svėrė per daug (bet tai ne tokia jau ir didelė labai bėda), ir Monika, nežinau kokiu būdu, tačiau sugalvojo, kad į lėktuvą, rankiniame bagaže galima įsinešti kelioninį peiliuką, todėl greitai buvo sustabdyta oro uostos apsaugos. Gerai, kai viskas gerai baigias, ir ši situacija taip pat išsisprendė gerai.

Galiausiai po maždaug penkių valandų kelionės atsidūrėme Vienos oro uoste. Nuo Vienos turėjome nusigauti iki miestelio pavadinimu Wels (kuriame ir apsistojome visai vasarai ir atliekame praktiką). Jokių bilietų ar konkrečių planų, kaip nusigauti iš taško A į tašką B neturėjome, tiesiog žinojome kelis variantus, kaip galime nusigauti. Dėka paslaugių ir angliškai kalbančių austrų išaiškinome kaip patogiai ir pigiai nusigauti ten, kur mums reikia. Tačiau, kadangi viskas gavosi pakankamai lengvai, traukinių stotyje man turėjo nulūžti lagamino ratukas, kad gyventi ir keliauti būtų tiesiog smagiau. O kodėl gi ne? Vis dėl to, galiausiai su visais vargais nusigavome iki reikiamos vietos, ir sulaukusios šeštos valandos vakaro Welso traukinių stotyje susitikimo su vaikinu, pas kurį gyvename. Nuoširdžiai iš to kaip tikrinome jo facebooko paskirą, buvom susidariusios nuomonę, kad jis yra gėjus arba šiaip kažkoks keistas žmogus, tačiau galiausiai pasirodė, kad su gyvenamąja vieta neprašovėm ir viskas yra tiesiog puikiai. Be to, jei kada žadat atvažiuot į Austriją kuriam nors laikui ir išsinuomot kambarį arba visą būną, būk pasiruošęs pakloti už tai nemažą pinigų sumą.
Pirmomis savo dienomis Austrijoje susitikome su savo mentoriumi, kuris mums aprodė universitetą, kur kas yra ir pagrindines miestelio vietas, taip pat susitikome su praktikos vadove, susitikom su keliais mūsų mentoriaus draugais, bei daug vaikščiojom po Welsą, nes nelabai žinojom ką dar galima nuveikti čia.
Pirmi labiausiai įstrigę dalykai, atvykus į Austriją:
- Sekmadienį, bent jau Welse, jokios parduotuvės nedirba, tik kelios kavinės, o visas miestelis atrodo kaip miręs;
- Gerti ir rūkyti gali bet kur ir bet kada, jei turi 16 metų;
- Visi žmonės, kuriuos sutinki gatvėje arba universitete visada pasisveikina;
- Universitete yra gaminamas ir parduodamas alus;
- Visi žmonės yra labai draugiški ir paslaugūs ir maždaug 96 proc., visų sutiktų žmonių, moka šnekėti angliškai, nepriklausomai nuo amžiaus.